• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modularny a integralny sposób istnienia języka (logopedyczny punkt widzenia)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Modularny a integralny sposób... (413.0KB)
Autor:
Michalik, Mirosław
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [341]-350
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article contains modular and integrated descriptions of language existence. While interpreting the relationship among reality, mind, and cognition, a logopedic point of view was chosen. The first part of the text discusses the standpoints according to which language can be analyzed only in the context of two other spheres: reality and thought. The views of Aristotle, Descartes, Charles Kay Ogden, and Ivor Armstrong Richards were mentioned. However, the greatest attention was devoted to Noam Chomsky and his minimalist programme. The second part of the text characterizes the integrated concept of language, according to which it is necessary to denote two, not three, spheres: being and thought, which is identical with language. At this point, the views of Ludwig Wittgenstein and cognitivists were briefly described. The last part of the article contains the interpretation of two opposing standpoints from the point of view of logopedic practice. Here, a reference was made to the notion of linguistic system acquisition and the choice of logopedic procedures in the defective discourse.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13115
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image