Show simple item record

dc.contributor.advisorPawluczuk, Ewapl
dc.contributor.authorSzmyd, Martapl
dc.date.accessioned2024-05-15T09:52:45Z
dc.date.available2024-05-15T09:52:45Z
dc.date.issued2024-05-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13152
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Sztuki. Rozprawa doktorska - promotorka: dr hab. Ewa Pawluczuk.pl
dc.description.abstractRozprawa doktorska jest powiązana z identyfikacją wizualną wystawy Duch ukryty w drzewach. Tradycja i kunszt japońskiego ciesielstwa, będącą moim dziełem doktorskim. Wystawa miała miejsce w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie od 19 czerwca do 15 października 2022 roku. W pierwszej części dysertacji dokonuję analizy identyfikacji wystaw poświęconych tradycyjnej ciesielce japońskiej, prezentowanych poza granicami Japonii, oraz ekspozycji Muzeum Narzędzi Ciesielskich Takenaka w Kobe, z którego zbiorów pochodzi kolekcja prezentowana w muzeum Manggha. W drugiej części rozprawy prezentuję i opisuję założenia projektowe (wsparte wnioskami wynikającymi z wyżej wspomnianej analizy oraz konsultacji eksperckich), proces projektowy oraz wszystkie elementy składające się na system identyfikacji wizualnej wystawy. Każdy z elementów jest zaprezentowany na fotografiach dokumentacyjnych i/lub makietach, i/lub w formie plików produkcyjnych. Celem dzieła oraz rozprawy było stworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej wystawy Duch ukryty w drzewach. Tradycja i kunszt japońskiego ciesielstwa, poprzedzonego badaniami nad tematyką ekspozycji oraz historią sposobu prezentowania analogicznych wystaw w innych muzeach.pl_PL
dc.description.abstractThis doctoral thesis is linked to the visual identity of the exhibition "Spirit Hidden in the Trees. The Tradition and Craftsmanship of Japanese Carpentry", which is my doctorate artwork. The exhibition took place at the Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Krakow from 19th, June to 15th October 2022. In the first part of the dissertation, I analyse ihe identity of other exhibitions dedicated to traditional Japanese carpentry, which were presented outside the borders of Japan, as well as the display at the Takenaka Carpentry Tools Museum in Kobe, which provided the collection presented at the Manggha Museum. In the second part of the dissertation, I present and describe the objectives of the project (supported by conclusions arising from the analysis mentioned above and by consultations with experts), the process of carrying out the project and all the elements which make up the visual identity of the i exhibition. Each element is presented in documentary photographs and/or models, and/or in the form of production files. The aim of the artwork and dissertation was to create an integrated system for the visual identity of the "Spirit Hidden in the Trees. The Tradition and Craftsmanship of Japanese Carpentry" exhibition, preceded by research into the topic of the exhibition and the history of how similar exhibitions have been presented in different museums.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectidentyfikacja wizualnapl
dc.subjectkomunikacja wizualnapl
dc.subjectprojektowanie graficznepl
dc.subjectidentyfikacja wizualna wystawypl
dc.subjectMuzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Mangghapl
dc.subjectvisual identityen
dc.subjectvisual communicationen
dc.subjectgraphic designen
dc.subjectvisual identity for the exhibitionen
dc.subjectManggha Museum of Japanese Art and Technologyen
dc.titleIdentyfikacja wizualna wystawy: Duch ukryty w drzewach. Tradycja i kunszt japońskiego ciesielstwapl
dc.title.alternativeThe visual identity of the exhibition "Spirit Hidden in the Trees. The Tradition and Craftsmanship of Japanese Carpentry"en
dc.typeThesispl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record