Identyfikacja wizualna wystawy: Duch ukryty w drzewach. Tradycja i kunszt japońskiego ciesielstwa
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Szmyd, Marta
Promotor:
Pawluczuk, Ewa
Język: pl
Słowa kluczowe:
identyfikacja wizualnakomunikacja wizualna
projektowanie graficzne
identyfikacja wizualna wystawy
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
visual identity
visual communication
graphic design
visual identity for the exhibition
Manggha Museum of Japanese Art and Technology
Data: 2024-05-27
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Sztuki. Rozprawa doktorska - promotorka: dr hab. Ewa Pawluczuk.Streszczenie
Rozprawa doktorska jest powiązana z identyfikacją wizualną wystawy Duch ukryty w drzewach. Tradycja i kunszt
japońskiego ciesielstwa, będącą moim dziełem doktorskim. Wystawa miała miejsce w Muzeum Sztuki i Techniki
Japońskiej Manggha w Krakowie od 19 czerwca do 15 października 2022 roku. W pierwszej części dysertacji dokonuję
analizy identyfikacji wystaw poświęconych tradycyjnej ciesielce japońskiej, prezentowanych poza granicami Japonii,
oraz ekspozycji Muzeum Narzędzi Ciesielskich Takenaka w Kobe, z którego zbiorów pochodzi kolekcja prezentowana w
muzeum Manggha. W drugiej części rozprawy prezentuję i opisuję założenia projektowe (wsparte wnioskami wynikającymi
z wyżej wspomnianej analizy oraz konsultacji eksperckich), proces projektowy oraz wszystkie elementy składające się
na system identyfikacji wizualnej wystawy. Każdy z elementów jest zaprezentowany na fotografiach dokumentacyjnych
i/lub makietach, i/lub w formie plików produkcyjnych. Celem dzieła oraz rozprawy było stworzenie spójnego systemu
identyfikacji wizualnej wystawy Duch ukryty w drzewach. Tradycja i kunszt japońskiego ciesielstwa, poprzedzonego
badaniami nad tematyką ekspozycji oraz historią sposobu prezentowania analogicznych wystaw w innych muzeach. This doctoral thesis is linked to the visual identity of the exhibition "Spirit Hidden in the Trees. The Tradition
and Craftsmanship of Japanese Carpentry", which is my doctorate artwork. The exhibition took place at the Manggha
Museum of Japanese Art and Technology in Krakow from 19th, June to 15th October 2022. In the first part of the
dissertation, I analyse ihe identity of other exhibitions dedicated to traditional Japanese carpentry, which were
presented outside the borders of Japan, as well as the display at the Takenaka Carpentry Tools Museum in Kobe,
which provided the collection presented at the Manggha Museum. In the second part of the dissertation, I present
and describe the objectives of the project (supported by conclusions arising from the analysis mentioned above and
by consultations with experts), the process of carrying out the project and all the elements which make up the
visual identity of the i exhibition. Each element is presented in documentary photographs and/or models, and/or in
the form of production files. The aim of the artwork and dissertation was to create an integrated system for the
visual identity of the "Spirit Hidden in the Trees. The Tradition and Craftsmanship of Japanese Carpentry"
exhibition, preceded by research into the topic of the exhibition and the history of how similar exhibitions have
been presented in different museums.