Revisiting the structure of the english class: to what extent can the commu nity of practice structure promote new motivational patterns in the language class?
View/ Open
Author:
Coroamă, Laura Ioana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [18]-28
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Niniejszy artykuł oparty jest na badaniach nad uczniami szkół podstawowych w wielokulturowym i wielojęzycznym
regionie Rumunii. Grupa docelowa składa się uczniów w czwartym roku nauki języka angielskiego, którzy w swoim
otoczeniu mają kontakt z innymi językami. Badania odnoszą się do nacisku na kształcenie sprawności językowych,
który jest obecny w podejściu komunikacyjnym do nauczania języków obcych, podczas gdy relacje ucznia
z otoczeniem są pomijane. Projekt ten ma pomóc w analizie, do jakiego stopnia współpraca w wielojęzycznym otoczeniu
ucznia wpływa na rozwój strategii językowych bardziej wydajnych niż rozwijane w systemie nauczania nastawionym na
rozwój strategii dyskursywnych. Nauczyciel języka i wychowawca stworzą środowisko ćwiczeniowe za pomocą zadań
wymagających wiedzy multidyscyplinarnej, aktywacji sprawności językowych i zaangażowania ucznia. Będziemy
obserwować, jak uczniowie dostosowują swoje strategie w zależności od wymagań zadania, roli sprawności językowych i
systemu motywacyjnego, który pojawi się w takiej strukturze zajęć.