• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mirroring the work of mind: verbal report as reflecting the use of strategies

Thumbnail
View/Open
Mirroring the work... (313.4Kb)
Author:
Konieczna, Anna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [47]-54
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł dotyczy metodologii prowadzenia badań nad procesami poznawczymi z wykorzystaniem raportu werbalnego, ze szczególnym uwzględnieniem zyskującego na popularności protokołu głośnego myślenia. Przywołana w tytule artykułu metafora lustrzanego odbicia pracy umysłu doskonale obrazuje optymizm panujący wśród badaczy wykorzystujących protokół głośnego myślenia. Artykuł tu przedstawiony wskazuje jednak na fakt, że optymizm ten nie jest w pełni uzasadniony. Autorka ukazuje liczne ograniczenia opisywanej metody badawczej. Odnosi się do prac badawczych autorów wykorzystujących protokół głośnego myślenia i ukazuje niespójności metodologiczne w obrębie tych badań. Ograniczenia metody i problemy z wykorzystaniem protokołu głośnego myślenia, na które wskazuje artykuł, to m.in.: występujące pomiędzy poszczególnymi badaniami niezgodności w sposobie zastosowania metody, ignorowanie podstaw teoretycznych metody opisanych przez Ericssona i Simona (1993), wnioskowanie w dużej mierze o strategiach jawnych, które można z łatwością obserwować, niewielka ilość inferencji dotyczących niejawnych procesów umysłowych. Artykuł opisuje ponadto cechy charakterystyczne raportów werbalnych realizowanych w sposób retro- i introspekcyjny oraz rodzaje raportów według klasyfikacji Ericssona i Simona (1993).
URI
http://hdl.handle.net/11716/13192
Collections
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image