dc.contributor.author | Smentek, Małgorzata | pl |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T07:55:46Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T07:55:46Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [109]-118 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13198 | |
dc.description.abstract | Ostatnie dekady w nauczaniu języków obcych są zdominowane przez Podejście Komunika-
cyjne (CLT), wskazujące używanie języka jako główny cel nauczania. Nauczyciele na wszystkich poziomach nauczania
skupiają się na rozwijaniu sprawności komunikacyjnych przez ćwiczenie rozumienia ze słuchu i mówienia. Celem
niniejszego artykułu jest krytyczna ocena efektywności nauczania komunikacyjnego w rozwijaniu sprawności
produktywnych na poziomie zaawansowanym, biorąc pod uwagę ogólne cele kształcenia, poziom ucznia, jego potencjał
kognitywny i potrzeby edukacyjne.
Analizując wybrane techniki stosowane w podręcznikach do nauczania języka angielskiego na poziomie zaawansowanym
należy stwierdzić, że Podejście Komunikacyjne nie spełnia wymagań ucznia na poziomie zaawansowanym. Proponuje się
zatem alternatywne rozwiązania przez zastosowanie takich technik jak tłumaczenie, które pod koniec procesu
kształcenia językowego zwiększą jego efektywność. | pl |
dc.language | en | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.title | Developing the advanced learner’s productive skills | en |
dc.title.alternative | Rozwój sprawności produktywnych u uczniów zaawansowanych | pl |
dc.type | Article | pl |