dc.contributor.author | Zakrocki, Piotr | pl |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T08:16:04Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T08:16:04Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [127]-134 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13200 | |
dc.description.abstract | Słowniki były od zawsze jednym z podstawowych narzędzi używanych przez praktycznie wszystkich studentów na
wydziałach filologii angielskiej. Tradycyjnie ‘słownik’ kojarzy się z opasłą książką zawierającą listę słów
ułożonych alfabetycznie wraz z ich objaśnieniami lub tłumaczeniami z jednego języka na drugi. Jednakże w
dzisiejszych czasach słowniki przybierają różnorodne formy – od tradycyjnej papierowej publikacji książkowej po
CD-ROM, DVD-ROM, flashdrive, aplikację na telefon komórkowy lub stronę internetową. Taka sytuacja daje współczesnym
studentom ogromny wybór co do rodzaju i formy słownika jaki mogą używać przygotowując się do zajęć w domu. Mając na
uwadze to zjawisko chciałem dowiedzieć się jak nowocześni lub jak tradycyjni są współcześni studenci przy wyborze
słowników, które używają regularnie. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki ankiety dotyczącej tego zagadnienia
przeprowadzonej wśród grupy studentów pierwszego roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia Filologii
Angielskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. | pl |
dc.language | en | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.title | Dictionaries and contemporary university students of english | en |
dc.title.alternative | Słowniki a współcześni studenci języka angielskiego | pl |
dc.type | Article | pl |