• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O elementach logiki erotetycznej w edukacji matematycznej

Thumbnail
View/Open
O elementach logiki... (980.7Kb)
Author:
Rams, Tadeusz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 110, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4 (2012), s. [155]-166
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
erotetic logic
teaching-learning proces
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Asking questions is one of the most common activities of mathematics teachers at various levels of education. Moreover, the way the teachers formulate questions has profound impact on the results of teaching, especially on their pupils' reasoning process. Erotetic logic is frequently presented in a very formal manner. In this paper, we restrict our attention to these aspects of erotetic logic that can turn it into a useful framework to describe various didactic situations. In particular, the paper contains remarks on question structure, its didactic function, certain criteria of correctness of questions, and various classifications of questions that can be useful for teaching. Finally, we discuss some strategies and techniques of asking questions and encouraging pupils to pose questions.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13218
Collections
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image