• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2011, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2011, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Znaczenie różnorodności definiowania pojęcia „kultura informacyjna” w kształtowaniu polityki edukacyjnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Znaczenie różnorodności... (1.847MB)
Autor:
Batorowska, Hanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 104, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 9 (2011), s. [165]-185
Język: pl
Słowa kluczowe:
kultura informacyjna
użytkownicy informacji
polityka edukacyjna
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In her article Hanna Batorowska organizes terminology connected with the education of the users of broadly understood information and presents mutual relations between the terms that are interchangeably used in the Polish practice. The author analyzes the types of users’ information culture shaped by libraries of various organizational cultures. She also formulates conclusions concerning the influence of transformations in the understanding of the term “information culture” on the educational actions undertaken on the decision-making level that either bolster or hinder the development of the information literacy programme. She states that the economic and political aspects of realization of a particular project determine the preference of one of the definitions of information culture over other definitions that function in the literature. In conclusion the author states that it is mainly the government that is responsible for the development of the citizens’ information awareness and that it should recognize information literacy as the priority of educational policy and a component of the country’s information policy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13243
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 9
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image