• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108. Studia Paedagogica 2

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 108. Studia Paedagogica 2 (5.885MB)
Autor:
Wolska, Danuta
Mikrut, Adam
Redaktor:
Wolska, Danuta
Mikrut, Adam
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 1689-9903
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Kiedy 20 lat temu powstał w Krakowie Ośrodek Adaptacyjno-Rehabilitacyjny dla Dzieci z Uszkodzeniami Mózgu niewiele było publikacji na temat edukacji i wsparcia jakiego oczekują osoby ze złożoną niepełnosprawnością i ich rodziny. Wiele wysiłku kosztowało nauczycieli znalezienie dróg komunikowania się z niemówiącym uczniem, wiele czasu pochłonęły dyskusje jak uczyć i czego uczyć. Przez wiele lat udało się wypracować rzetelne ramy diagnozy umiejętności funkcjonalnych każdego ucznia, która stała się bazą wyjściową do tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Przez cały ten okres nauczyciele, terapeuci i rehabilitanci współpracowali z pracownikami uczelni pedagogicznych – wszystkim przyświecał jeden cel: pomóc osiągnąć uczniom ze złożoną niepełnosprawnością jak najlepszą jakość życia, pomóc im uzyskać autonomię na miarę ich możliwości, nauczyć ich komunikowania się ze światem za pomocą dostępnych metod alternatywnej komunikacji. A teraz nadszedł czas, by podzielić się zdobytymi doświadczeniami, udostępnić wyniki badań i dostarczyć informacji na temat terapii tym, którzy rozpoczynają pracę z uczniem wielorako niepełnosprawnym. Terapia prowadzona z dzieckiem ze złożoną niepełnosprawnością ma charakter wieloprofilowej rehabilitacji, obejmującej swoim zakresem wszystkie sfery rozwojowe dziecka, dlatego w publikacji znalazły się artykuły specjalistów z różnych dziedzin: psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów. Z uwagi na fakt, iż wsparcie udzielane dziecku z wieloraką niepełnosprawnością i jego rodzinie powinno mieć charakter ciągły, w prezentowanej pracy znalazły się artykuły poświęcone udzielaniu im pomocy w pierwszych latach życia, w czasie edukacji szkolnej oraz w trudnym okresie adolescencji, aż po wejście w fazę życia dorosłego. Taki układ prezentowanych tekstów pozwala patrzeć na potrzeby osób ze złożoną niepełnosprawnością w biegu ich życia, wyznacza kierunki ich edukacji i uczy odkrywać jej sens.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13253
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image