• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI)

Thumbnail
View/Open
Dzieci wielorako niepełnosprawne... (574.7Kb)
Author:
Czuba, Barbara
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [95]-100
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The sources of the profound multiple disabilities are connected with genetic, chromosomal, metabolic and neurological factors. Their common element is impairing the central functions i.e. the loss of efficiency of controlling and coordinating brain centres. Sensory integration is an organization of sensory input data done by the brain to produce adaptive responses to the requirements of the surroundings. Sensory Integration Theory describes regularities in the functioning of the sensory integration processes in the CNS on the basis of the assumption that processes which take place in the brain are connected with the human behaviour. The SI method is used in working with children with a proper intellectual development who have difficulties with school learning at and with broadly defined learning. The article touches upon the aspects important in working with children with profound multiple disabilities from the point of view of an SI therapist’s work.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13265
Collections
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image