• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Znaczenie wczesnej diagnozy odruchów oralnych i oddychania dla rozwoju mowy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Znaczenie wczesnej diagnozy... (936.0KB)
Autor:
Rządzka, Mirosława
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [197]-204
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article is an attempt of presenting the variety of diagnostic influences in the area of early stimulation of the spheres which will condition the development of a child’s speech. The beginning of the process is an early diagnosis of the reflexive oral reactions in newborns and infants, especially in those from the risk group i.e. born from pathological pregnancies and labours, with malformation syndrome, genetic disorders or improper development of alimentary and cognitive functions. The study presents the possibility of diagnosing selected areas and an assumption that the best way of stimulating the development of the central nervous system is taking care for the proper course of the basic physiological and functional operations within the speech organ from the childhood – that is also the manner of taking in food and breathing as well as cognitive functions. The author of the article discusses the normative development of reflexive oral reactions and respiratory functions. She also sets the course of the diagnostic action as well as points to the most useful tools of neurologopedic diagnosis in the area of early intervention.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13283
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image