Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHejna, Esterapl
dc.contributor.authorNiklewska-Piotrowska, Elżbietapl
dc.date.accessioned2024-06-12T09:48:07Z
dc.date.available2024-06-12T09:48:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [221]-226pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13287
dc.description.abstractThe article aims to familiarize the reader with the possibility of using the tools Sprawdź jak się porozumiewam (Check how I communicate) and Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się (The programme of supporting the communicative competence of children with severe communication disorders) created by dr M. Grycman in the therapeutic work with mute children or children with communication problems. It presents the structure of the discussed tools and the way of their application as effective therapeutic aid on the example of the therapy of a five-year-old mute Oliwia. The article extensively presents the procedure of filling in the protocol for the evaluation card that comprises: the evaluation and grading of the levels of particular communication scopes of the girl, setting the therapy goals, description of the suggestions of therapeutic influences and of the access manner and aids that the particular AAC user employs in communication. The article also discusses supplementary materials from Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się used in the work of a speech therapist and a psychologist as well as the importance of these materials in the creation of situations which provide mute children with the possibility of active participation. In the article we pay attention to the need of using the diagnostic tools and supporting programmes as aids that facilitate the creation of individual therapeutic programmes and make it possible for mute children to acquire and develop communication skills.en
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.rightsCopyright
dc.titleWykorzystanie narzędzi: „Sprawdź, jak się porozumiewam” oraz „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się” dr M. Grycman do konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci niemówiących w praktyce terapeutycznej psychologa i logopedypl
dc.title.alternativeThe use of Sprawdź jak się porozumiewam and Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się by dr M. Grycman to construct therapeutic programmes for mute children in the therapeutic practice of a psychologist and a speech therapisten
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderWydawnictwo Naukowe UPpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord