• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rezultaty modyfikacji osobistej pomocy do porozumiewania się w komunikacji niemówiącego chłopca w wieku wczesnoszkolnym – studium przypadku

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rezultaty modyfikacji... (736.9KB)
Autor:
Miera-Ząbecka, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [243]-248
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents the reasons and method of changing the personal help for communication of a mute boy, Mateusz, and what were the results of these changes. Mateusz perfectly understands speech, has a broad knowledge of passive vocabulary and a huge need to communicate. However, due to an insufficient control of his speech organs, the only way of communication available for him is augmentative and alternative communication. The first part of the article contains a description of a previous communication book and an explanation why it ceased to be functional for the boy. The second part characterizes modifications that his personal communication aid underwent and the reasons behind the changes. Both the first and second part presents examples of particular pages from personal dictionaries which facilitates the comparison of the books and illustrates the transformation of the first one. The final part of the article describes the results that the change of personal dictionary brought into the boy’s communication.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13290
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image