• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rezultaty modyfikacji osobistej pomocy do porozumiewania się w komunikacji niemówiącego chłopca w wieku wczesnoszkolnym – studium przypadku

Thumbnail
View/Open
Rezultaty modyfikacji... (736.9Kb)
Author:
Miera-Ząbecka, Anna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [243]-248
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The article presents the reasons and method of changing the personal help for communication of a mute boy, Mateusz, and what were the results of these changes. Mateusz perfectly understands speech, has a broad knowledge of passive vocabulary and a huge need to communicate. However, due to an insufficient control of his speech organs, the only way of communication available for him is augmentative and alternative communication. The first part of the article contains a description of a previous communication book and an explanation why it ceased to be functional for the boy. The second part characterizes modifications that his personal communication aid underwent and the reasons behind the changes. Both the first and second part presents examples of particular pages from personal dictionaries which facilitates the comparison of the books and illustrates the transformation of the first one. The final part of the article describes the results that the change of personal dictionary brought into the boy’s communication.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13290
Collections
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image