• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innowacja Pedagogiczna „Zakątek”. Propozycja empirycznego modelu szkoły dla dzieci i młodzieży z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Innowacja Pedagogiczna „Zakątek”... (876.3KB)
Autor:
Klimek-Markowicz, Katarzyna
Ślusarska, Elżbieta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [309]-314
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In 2010 „Na Tak” Association submitted a pedagogical innovation Zakątek. Its aim was to create a school that would satisfy the special needs of a group of students with multiple disabilities (severe mental retardation with co- occurring disorders). Pedagogical Innovation „Zakątek” consists in an inculcation of individualization of influences on a student with severe multiple disabilities and includes the following spheres related to the student: the student, personnel working with him or her, the student’s family, the environment. The influences directed at the students include: individual care, individual diagnosis, programme and aims, individual documentation, therapy, group classes adjusted to the needs of students. Innovations pertinent to the personnel include: the people employed (physiotherapists, supervisors) and their duties as well as the system of supporting the personnel (3 level system). Innovation in the area of working with parents includes the contract and means of communication with parents. Cooperation with the environment describes the activities connected with functioning within the society, organization of meetings with peers, cooperation with the university. The article describes a way of working with people with severe multiple disabilities selected after years of searching (active methods of alternative communication and Basale Stimulation).
URI
http://hdl.handle.net/11716/13301
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image