• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forma i treść książki dla niewidomych i słabo widzących dzieci z dodatkowymi niepełnosprawnościami

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Forma i treść książki... (924.3KB)
Autor:
Śmiechowska-Petrovskij, Emilia
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [332]-337
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
A book is an important source of cultural transmission as well as an element in the process of therapy and rehabilitation of disabled people. The article presents the possibilities of using books in working with blind and visually impaired children with additional disabilities. It points to the most frequent problems connected with using books by children with multiple disabilities as well as the possibilities and ways of adjusting both the material form of a book and its content to the manual, perceptual and intellectual abilities of students. The article discusses the importance of an adult intermediary in the contact of a child with multiple disabilities with a book. It also presents the ways in which therapists and parents can use books in rehabilitation connected with improving the motor abilities, exercising intellectual abilities, psychotherapeutic influence, building bonds as well as engaging blind and visually impaired children with additional disabilities into culture thanks to the syncretic character of the child’s contact with a book connected with the rhyme, rhythm, music, play and dance.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13305
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image