• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Charakterystyka twórczości głuchoniewidomych

Thumbnail
View/Open
Charakterystyka twórczości... (872.1Kb)
Author:
Zielińska, Jolanta
Błaszczyk, Adriana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [338]-342
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The deaf-blind, despite the simultaneous impairment of both the sense of sight and hearing, have an immense creative potential. Properly stimulated, they realize themselves in painting, sculpture, wickerworking as well as poetry and drama. People devoid of the possibility to experience speech through the sense of vision or hearing can rely only on the sense of touch. One of the main problems of rehabilitation of children who are deaf-blind since birth or from very early childhood is finding a proper way of opening them to the surrounding world. Art therapy is a priceless form of rehabilitation. It allows to establish a connection without superfluous words – through sculpture, drawing, painting, decorative art classes, wickerworking and weaving. The article presents some forms of rehabilitation through art which support the development of the deaf-blind in the course of their lives.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13306
Collections
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image