• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jestem, bo jesteśmy w procesie wspierania osób niepełnosprawnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Jestem, bo jesteśmy... (840.2KB)
Autor:
Ficek, Roman
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [348]-352
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
I have been working with and for disabled children for 30 years. It has been a constant creation of friendly reality, particular achievements and good solutions, including: the establishment of a secondary school in the Children and Adolescent Psychiatric Clinic,–– the establishment of a specific institution for children with multiple disabilities,–– the creation of the Centre for Children with Hearing Impairment and the Team for Linguistic ––Diagnosis and Therapy, opening new faculties of vocational and secondary school education, –– the development and inculcation of the system of special contests and the review of ar––tistic groups (Bagatela Theatre, 1993 – the first performance of disabled children in the history of Krakow). In 1991 the first integrated class and the first brochure for disable people and people requiring help were created. These were the most important country-scale events as they changed the normative acts. National Councils of Special Education also contributed to the development of integration. Then I understood how important clever creation is, how important the term “supporting school” is, how important people engaged in helping the needy children are. On of such people is Stanisława Centkowska, the founder of the Foundation and Nursing Home for Children with Severe Disability. I accepted the proposition of establishing a school in that institution almost immediately and today we undertake complex activities of all entities to maximize the participation in the social life. We do this in the building of the 21st century, in the atmosphere of good ideas. We realize natural needs of children through striving for common joy and success because our school is created for children and in our school one can say “our precious children.”
URI
http://hdl.handle.net/11716/13308
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image