• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Dzień dla życia” jako forma zajęć metodą projektów w szkole przysposabiającej do pracy – okiem praktyka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
„Dzień dla życia” jako forma... (451.8KB)
Autor:
Przelaskowska, Dorota
Ślusarczyk, Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [369]-374
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article discusses the experiences of a Krakow Vocational Training School in conducting classes with people with multiple disabilities using the method of projects. It presents scripts of lessons and describes the realization of the Day for life project which comprises cooking and travelling classes. The way of conducting the classes is adjusted to the abilities, experiences and functioning level of the students. Cooking classes are not limited to preparing meals only. The following aims are distinguished: familiarization with traditional regional and world cuisine (through visits in restaurants among others), economic training, social training, development of the skills of planning one’s own activities, development of communication, familiarization with culture of various countries, stimulation of the life of school community and the development of cooking skills. Day for life is a project with extremely expressive aspects. Apart from „We get to know world cuisine” and „Cafes” cooking classes, trips outside the school are its another important element. They are organized in order for the students to acquire the ability of spending spare time creatively, to train the skills of behaving and managing personal affairs in public utility facilities. Students’ interest in these classes is high and we happily observe that the range of experiences from various projects has a positive influence on the development of students and gives them a chance for better orientation in the world. That is why we believe that Day for life, thanks to its interdisciplinary character, is an important means to achieving the aim of preparing a person with multiple disabilities to the adult life.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13311
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image