• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Antycypacja przyszłości ucznia jako czynnik planowania pracy w szkole przysposabiającej do pracy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Antycypacja przyszłości... (857.0KB)
Autor:
Dąbrowska, Iwona
Merynda, Janusz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [382]-386
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents problems of planning individual educational programme in vocational training school from the perspective of future activity of people with multiple disabilities. When planning the work the teacher and the team wonder what should be taught. What will be necessary for a disabled person in his or her adult life? What he or she should be prepared to? What skills should be emphasized? In order to answer these questions the teacher/team should „see” the student in the future. Only then education can function properly. By conducting a short analysis of today’s state of affairs we want to show how contemporary school deals with preparing disabled people for adult life (the graduate project, internships, cooperation with the places of future activity). The analysis focuses on the activity at occupational therapy workshops and centres for people with special needs, protected labour market, short-term projects, lack of activity, living in home with parents who grow old or in nursing homes. We observe an increased level of fear connected with the future in this group of students (17–24 years old) as well as among their parents. The issue of housing of disabled people becomes important from the perspective of relieving the parents, from the perspective of the development of these people after leaving home, finally from the perspective of the teacher/team who would have a better idea about what to teach if the system solutions were suitable. It seems that dealing with the issue of housing would slightly reduce the fear of the future.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13313
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image