• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Środowiskowe domy samopomocy szansą na rozwój osób z wieloraką niepełnosprawnością. Przykład dobrej praktyki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Środowiskowe domy samopomocy... (1.109MB)
Autor:
Kula-Lic, Justyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [413]-418
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article deals with the specificity of the functioning of people with multiple disabilities. It presents definitions of multiple disabilities, their specificity and diversity. It also discusses the problems of the intellectual, emotional, motivational and social sphere. The analysis of the research of reference books points to the problem of functioning of disabled adults, difficulties related to the simplest life situations connected with general resourcefulness, social acceptance and functioning in social roles. Centres for People with Special Needs and local support systems play an invaluable role in the process of preparing such people for independence. These centres help disabled people to develop their inborn abilities and to overcome their own limitations and difficulties. The article presents the Centre for People with Special Needs in Sarzyna, discusses the aims of the Centre, functioning methods and the system of support for disabled people.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13318
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image