• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Syntactic Realisations of Presentation on the Scene in Fiction Narrative

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Syntactic Realisations... (349.2KB)
Autor:
Adam, Martin
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [26]-34
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W teorii perspektywy funkcjonalnej zdania (FS P) Firbasa (1992) zdanie zawiera dynamiczne skale semantyczne, które funkcjonalnie odzwierciedlają rozkład dynamiki komunikacyjnej i działają niezależnie od kolejności wyrazów w zdaniu. Firbas rozróżnia dwa typy dynamicznych skali semantycznych: Skala Prezentacji i Skala Jakości. Niniejszy artykuł przedstawia potencjalne realizacje Skali Prezentacji w narracji literackiej, tworząc syntaktyczno-semantyczną typologię. Zjawisko prezentacji lub pojawienia się na scenie wg. Firbasa jest przeanalizowane i przedstawione za pomocą analizy statystycznej korpusu oraz analizy FS P w oparciu o tekst literacki: C.S. Lewis: ‘The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe’. Korpus składa się z 40 000 słów i ich analiz FS P. Artykuł zwraca również uwagę na semantyczny charakter czasownika angielskiego funkcjonującego w Skali Prezentacji.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13623
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Anglica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image