• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Musically-conditioned metrics in two seventeenth-century English ballads

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Musically-conditioned metrics... (753.2KB)
Autor:
Vázquez, Rosalía Rodríguez
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [54]-62
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Ballada, jako gatunek literacki o specyficznych cechach metrycznych, została już dokładnie przeanalizowana w ramach badań literackich. Jednak, o czym się zapomina, niezależnie od tematyki badań, ballady były napisane by je śpiewać. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie tego intymnego związku między tekstem i melodią na przykładzie dwóch siedemnastowiecznych ballad, twierdząc, ze nie jest możliwe pełne zrozumienie rytmu tekstu ballady bez zrozumienia struktury melodii, z której tekst ballady został wyjęty.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13625
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Anglica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image