dc.contributor.author | Vázquez, Rosalía Rodríguez | pl |
dc.date.accessioned | 2025-03-18T13:51:07Z | |
dc.date.available | 2025-03-18T13:51:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [54]-62 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13625 | |
dc.description.abstract | Ballada, jako gatunek literacki o specyficznych cechach metrycznych, została już dokładnie
przeanalizowana w ramach badań literackich. Jednak, o czym się zapomina, niezależnie od
tematyki badań, ballady były napisane by je śpiewać. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie
tego intymnego związku między tekstem i melodią na przykładzie dwóch siedemnastowiecznych
ballad, twierdząc, ze nie jest możliwe pełne zrozumienie rytmu tekstu ballady bez
zrozumienia struktury melodii, z której tekst ballady został wyjęty. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.title | Musically-conditioned metrics in two seventeenth-century English ballads | en |
dc.title.alternative | Wpływ muzyki na metrykę na przykładzie dwóch siedemnastowiecznych ballad angielskich | pl |
dc.type | Article | pl |