• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2012, Studia Psychologica 5
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2012, Studia Psychologica 5
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perspektywy wykorzystania wyników badań nad przestrzennym komponentem reprezentacji liczb w edukacji

Thumbnail
View/Open
Perspektywy wykorzystania wyników... (293.6Kb)
Author:
Cipora, Krzysztof
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 123, Studia Psychologica 5 (2012), s. [54]-66
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
efekt SNARC
reprezentacja przestrzenna
diagnoza
treningi
edukacja
SNARC effect
spatial representation
diagnosis
trainings
education
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Przestrzenny komponent reprezentacji liczb był obiektem dużego zainteresowania badaczy w ciągu ostatnich 20 lat. W badaniach z zakresu psychologii i neuronauki wykazano, że reprezentacje liczb są w sposób naturalny mapowane w przestrzeni. W niniejszej pracy dokonano przeglądu możliwości zastosowania wyników tych badań w dziedzinie edukacji. Teoretycznie wskazać można 3 obszary takich zastosowań: diagnoza specyficznych trudności w uczeniu, ocena kompetencji matematycznych uczniów oraz trenowanie zdolności matematycznych. Biorąc pod uwagę niewielką moc diagnostyczną aktualnie stosowanych metod badawczych oraz niejednoznaczne wyniki, można stwierdzić, że możliwości z zakresu diagnozy i oceny kompetencji są na chwilę obecną ograniczone. Z drugiej strony obiecujące są wyniki wstępnych badań nad trenowaniem zdolności numerycznych w atrakcyjnej dla dzieci formie.
 
Spatial component of number representation has been broadly investigated during the past 20 years. Numerous studies in cognitive psychology and neuroscience indicate that number representations are automatically mapped in space. The aim of this paper is to discuss potential applications of spatial numerical associations in the domain of education. Theoretically, investigating spatial numerical associations may be useful for: (a) diagnostics of Math deficits, (b) assessment in Math education and (c) developing trainings and tools aimed at improving Math performance. Keeping recent results in mind, it seems that diagnostic power of spatial numerical associations is limited; nevertheless, possibilities of developing trainings of spatial mapping of numbers may be a fruitful area of application.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13641
Collections
  • 2012, Studia Psychologica 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image