• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Changing the world : social, cultural and political pedagogies in civic education

Thumbnail
View/Open
Changing the world... (17.87Mb)
Author:
Tipton, Teresa Marie
Silva, Manuel Carlos
Cardoso, António
Faccioli de Camargo, Ana Maria
Moura, Anabela
Gonçalves, Teresa
Magalhães, Isabel
Peixoto, Ana
Moura Alves, João
Almeida, Carlos
de Moura Andrade, Maria Celeste
Cury Diniz, Mirza Maria
de Castro Almeida, Célia Maria
Leal Vieira, Maria Helena G.
Oliveira, Genoveva
de Almeida Pimenta, Maria Alzira
Prata-Linhares, Martha Maria
Ribeiro, Cristina
Bereźnicka, Małgorzata
Biel, Ewelina
Szumiec Magdalena
Bieniek, Karol
Kłaczyński, Robert
Campion, Magdalena
Pabis, Katarzyna
Cenda-Miedzińska, Klaudia
Czekaj, Łukasz
Kasprzycki, Remigiusz
Kopeć, Rafał
Krawczyński, Roman
Łubiński, Piotr
Pietrzyk, Marek
Piórecka, Magdalena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Campion, Magdalena [et al.]
Publisher:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej [etc.], Kraków [etc.]
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-85-7713-146-4
978-972-8952-25-9
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en, pl
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Description:
Książka niniejsza powstała przy wsparciu finansowym Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Abstract
This multilingual book is the result of an international collaboration of many hands and authors from diverse continents and countries. The papers that are collected here represent a significant as well as an uncommon interconnectedness. Through collective research across time, disciplines, and spaces of interaction, essential questions about citizenship in relationship to educational practices and culture are investigated and their answered challenged. Educators and leaders alike involved in civic initiatives can benefit from this particular set of international perspectives and an integrative, interdisciplinary approach to civic education. Civic education in EU-27 member states faces the ironic situation that in many democratic societies today, there are public institutions that still remain closed systems, and schools themselves can be slow to transform from authoritarian and hierarchical structures that remain exclusionary and conformist, narrowing learning into the transmission of industrialized forms of knowledge functioning under archaic disciplinary norms. Under ideological conditions, educational systems can even devolve, especially in situations operating without due, civil society rule of law. Far from achieving democratic practices in education, civic education’s mandate leaves unanswered questions as to why it does not yet function in even many democratic societies today. This collection of highly diverse and energetic professionals and their texts from Brazil, Poland, Portugal, Spain, and Czech Republic attempt to answer those questions from diverse, sometimes challenging perspectives. I suggest that in studying their positions, it is possible to activate and catalyze new configurations of educational design, aimed at developing communitarian approaches from which participatory civil societies can be nurtured.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1398
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Funkcje psychologii w dobie przemian społeczno-kulturowych w Polsce 

    Kielar-Turska, Maria; Dias, Bosco; van Bon, Wim H. J.; Libert, José E.A.; Ledzińska, Maria; Wiechnik, Renata; Pustelnik, Józef; Mervielde, Ivan; Kuleta, Małgorzata; Wysocka-Pleczyk, Małgorzata; Trzęsicka, Beata; Niebrzydowski, Leon; Andersson, Egil; Lawenius, Maria; Konarska, Joanna; Rola, Jarosław; Marzec-Holka, Krystyna; Deptuła, Maria; Pilecka, Władysława; Kaiser, Jan; Kuźma, Józef; Nyczaj-Drąg, Mirosława; Słowik, Piotr; Passowicz, Piotr; Bartosz, Bogna; Keplinger, Alicja; Zymon, Anna; Rzenno, Agnieszka; Piotrowska-Breger, Krystyna; Kondracki, Krzysztof; Rudkowska, Grażyna; Kozłowski, Waldemar (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1997)
    Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół funkcji, jakie winna spełniać psychologia w dobie kultury przełomu, w obliczu przemian społeczno-oświatowych zachodzących aktualnie w naszym kraju. W ciągu ...
  • Kraków mityczny : motywy, wątki, obrazy w utworach dla dzieci i młodzieży 

    Czabanowska-Wróbel, Anna; Jędrychowska, Maria; Baluch, Alicja; Heska-Kwaśniewicz, Krystyna; Jonca, Magdalena; Adamczykowa, Zofia; Kątny, Marek; Tałuć, Katarzyna; Skotnicka, Gertruda; Wróblewska, Violetta; Ługowska, Jolanta; Kwaśniewicz, Krzysztof; Waksmund, Ryszard; Jazowska-Gumulska, Maria; Papuzińska, Joanna; Chęcińska, Urszula; Smuszkiewicz, Antoni; Wądolny-Tatar, Katarzyna; Czernow, Anna Maria; Wójcik-Dudek, Małgorzata; Machowska-Gąsior, Jolanta; Budrewicz, Zofia; Leszczyński, Grzegorz; Chrobak, Małgorzata; Rogoż, Michał; Brzuchowska, Zofia; Ungeheur-Gołąb, Alicja (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)
    Mityczny oznacza pierwotny, odwołujący się do arche. Mityczny to sięgający początków, rozwijający się ab origine, powtarzający gęsta deorum, a zatem pełen mocy, objawiający się bardziej w opowieściach niż w obrazach. W ...
  • Kraków - Lwów : książki, czasopisma, biblioteki XIX i XX wieku. T. 5 

    Jarowiecki, Jerzy; Aleksiewicz, Anna; Tadeusiewicz, Hanna; Dunin, Janusz; Cariowa, Natalia; Kaczur, Irina; Olga, Kolosowska; Gwioździk, Jolanta; Grabski, Władysław Maria; Dymmel, Anna; Toczek, Alfred; Nowacki, Roman; Kuzicki, Jerzy; Zięba, Michał; Wójcik, Ewa; Patelski, Mariusz; Woźniakowski, Krzysztof; Pietrzyk, Bożena; Pieczonka, Marek; Wałek, Bożena; Reizes-Dzieduszycki, Jerzy; Konopka, Maria; Pietrzkiewicz, Iwona; Tokarska, Anna; Chlewicka, Aldona; Ptasińska, Małgorzata; Główacki, Albin; Rausz, Monika; Zając, Józef; Warda, Kazimierz; Kuberski, Leszek; Dziki, Sylwester; Jaskuła, Roman; Gzella, Grażyna; Korczyńska-Derkacz, Małgorzata; Sokół, Zofia; Szocki, Józef; Bąbiak, Grzegorz Paweł; Kramarz, Henryka; Karolczak, Kazimierz; Bujak, Jan; Michalski, Czesław; Wrona, Grażyna; Bańdo, Adam; Bogdanowska-Spuła, Ewa; Lachendro, Jacek; Ossowski, Jerzy S.; Seniów, Jerzy; Rogoż, Michał; Studnicka-Gizbert, Maria; Kolasa, Władysław (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2001)
    Tom piąty zawiera artykuły i komunikaty stanowiące dorobek V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. Książki, czasopisma, biblioteki Krakowa i Lwowa XIX i XX wieku, zorganizowanej w 1999 roku przez Instytut Bibliotekoznawstwa ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image