• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 3/2015
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 3/2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pomiędzy kipą a smartfonem : kilka rzutów myślowych na temat kontrastów w izraelskiej edukacji

Thumbnail
View/Open
Labor_et_Educatio_nr3-2015_chaczko.pdf (223.5Kb)
Author:
Chaczko, Krzysztof
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2015, nr 3, s. [103]-120
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Izrael
edukacja
szkolnictwo
wielokulturowość
Israel
education
school system
multicultural
Date: 2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł dotyczy kontrastów obecnych w izraelskiej edukacji. Wychodząc od podstaw prawnych izraelskiego szkolnictwa w postaci – Prawa o obowiązku szkolnym (1949); Prawa o systemie edukacyjnym (1953); Prawa o Radzie w szkolnictwie wyższym (1958); Prawa o szkolnictwie specjalnym (1988) oraz Prawa o prawach uczniów (2000) – przechodzę do opisu struktury edukacji w państwie żydowskim. Następnie charakteryzuję podzielony system szkół w Izraelu, na szkoły publiczne; publiczne o profilu religijnym; publiczne arabskie oraz niepubliczne – ale finansowane z pieniędzy państwowych – szkoły ultraortodoksyjne. Artykuł kończą ustalenia na temat konsekwencji funkcjonowania podzielonego szkolnictwa, a zwłaszcza szkół ultraortodoksyjnych i arabskich.
 
The paper presents the contrasts in the Israeli education. First part presents the legal basis of education in Israel – Compulsory Education Law (1949), State Education Law (1953), Council for Higher Education Law (1958), Special Education Law (1988), Students Rights Law (2000) and discussion on the structure of the education system. Next, compare four separate school system – public state schools, public religious state schools, public Arab schools and the “private” but publicly funded “ultra-orthodox” or Haredi schools. The paper ends findings about the contrasts in the Israeli education and the discussion on difficult situation of graduates of public Arab schools and Haredi schools.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1447
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Labor et Educatio ; Nr 3/2015

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image