• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Technologiczny człowiek” - refleksje pedagogiczne

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
06--Technologiczny-czlowiek.pdf (538.9KB)
Autor:
Solecki, Roman
Źródło: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [99]-109.
Język: pl
Słowa kluczowe:
nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
proces kształcenia
rola nauczyciela
dzieci online
interaktywne narzędzia edukacji
modern IT solutions
education
teacher’s role
online kids
interactive teaching tools
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł porusza kwestie związane z obecnością nowoczesnych technologii w procesie kształcenia oraz ich właściwym użytkowaniem, odwołując się do Strategii Rozwoju Edukacji na lata 2007-2013 opracowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Omawia rolę współczesnego nauczyciela i jego miejsce w procesie dydaktycznym, oraz prezentuje interaktywne narzędzia wykorzystywane w edukacji, opisując metodę tzw. WebQuestow, a także mechanizm Web 2.0. Zwraca uwagę na tworzące się pokolenie „Y”, jego komunikację i autorytety. Przytoczono w nim raport z badań „ Dzieci aktywne online” opracowany przez firmę Gemius SA i Fundację Dzieci Niczyje. Na koniec podjęta zostaje refleksja na temat kultury, człowieka i jego tożsamości, zmieniających się pod wpływem technologii.
 
This paper is aimed to consider some issues concerning the range and quality of application of modem technologies in education, according to the Education Development Strategy 2007-2013, prepared and introduced by the Ministry of National Education and Sport. The author discusses the role of the contemporary teacher in the teaching process, and reviews interactive tools used in education, including the WebQuest method and the Web 2.0 mechanism. Attention is drawn to the emerging “Y” generation, its authorities and the way it communicates. The research report “Kids Online” by Gemius SA and the Foundation “Dzieci Niczyje” (Nobody’s Children) is referred to and quoted. The discussion is completed with reflections concerning culture, man, and identity, affected by the modern IT solutions.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1508
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image