Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSolecki, Roman
dc.date.accessioned2017-04-11T12:47:52Z
dc.date.available2017-04-11T12:47:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citation(Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [99]-109.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1508
dc.description.abstractArtykuł porusza kwestie związane z obecnością nowoczesnych technologii w procesie kształcenia oraz ich właściwym użytkowaniem, odwołując się do Strategii Rozwoju Edukacji na lata 2007-2013 opracowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Omawia rolę współczesnego nauczyciela i jego miejsce w procesie dydaktycznym, oraz prezentuje interaktywne narzędzia wykorzystywane w edukacji, opisując metodę tzw. WebQuestow, a także mechanizm Web 2.0. Zwraca uwagę na tworzące się pokolenie „Y”, jego komunikację i autorytety. Przytoczono w nim raport z badań „ Dzieci aktywne online” opracowany przez firmę Gemius SA i Fundację Dzieci Niczyje. Na koniec podjęta zostaje refleksja na temat kultury, człowieka i jego tożsamości, zmieniających się pod wpływem technologii.pl_PL
dc.description.abstractThis paper is aimed to consider some issues concerning the range and quality of application of modem technologies in education, according to the Education Development Strategy 2007-2013, prepared and introduced by the Ministry of National Education and Sport. The author discusses the role of the contemporary teacher in the teaching process, and reviews interactive tools used in education, including the WebQuest method and the Web 2.0 mechanism. Attention is drawn to the emerging “Y” generation, its authorities and the way it communicates. The research report “Kids Online” by Gemius SA and the Foundation “Dzieci Niczyje” (Nobody’s Children) is referred to and quoted. The discussion is completed with reflections concerning culture, man, and identity, affected by the modern IT solutions.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.rights.uri
dc.subjectnowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjnepl_PL
dc.subjectproces kształceniapl_PL
dc.subjectrola nauczycielapl_PL
dc.subjectdzieci onlinepl_PL
dc.subjectinteraktywne narzędzia edukacjipl_PL
dc.subjectmodern IT solutionsen_EN
dc.subjecteducationen_EN
dc.subjectteacher’s roleen_EN
dc.subjectonline kidsen_EN
dc.subjectinteractive teaching toolsen_EN
dc.title„Technologiczny człowiek” - refleksje pedagogicznepl_PL
dc.title.alternativeTechnological man - pedagogical reflectionsen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord