dc.contributor.author | Solecki, Roman | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T12:47:52Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T12:47:52Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [99]-109. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1508 | |
dc.description.abstract | Artykuł porusza kwestie związane z obecnością nowoczesnych technologii
w procesie kształcenia oraz ich właściwym użytkowaniem, odwołując się do
Strategii Rozwoju Edukacji na lata 2007-2013 opracowanej przez Ministerstwo
Edukacji Narodowej i Sportu. Omawia rolę współczesnego nauczyciela
i jego miejsce w procesie dydaktycznym, oraz prezentuje interaktywne narzędzia
wykorzystywane w edukacji, opisując metodę tzw. WebQuestow, a także
mechanizm Web 2.0. Zwraca uwagę na tworzące się pokolenie „Y”, jego komunikację
i autorytety. Przytoczono w nim raport z badań „ Dzieci aktywne
online” opracowany przez firmę Gemius SA i Fundację Dzieci Niczyje. Na
koniec podjęta zostaje refleksja na temat kultury, człowieka i jego tożsamości,
zmieniających się pod wpływem technologii. | pl_PL |
dc.description.abstract | This paper is aimed to consider some issues concerning the range and quality
of application of modem technologies in education, according to the Education
Development Strategy 2007-2013, prepared and introduced by the
Ministry of National Education and Sport. The author discusses the role of the
contemporary teacher in the teaching process, and reviews interactive tools
used in education, including the WebQuest method and the Web 2.0 mechanism.
Attention is drawn to the emerging “Y” generation, its authorities and
the way it communicates. The research report “Kids Online” by Gemius SA
and the Foundation “Dzieci Niczyje” (Nobody’s Children) is referred to and
quoted. The discussion is completed with reflections concerning culture, man,
and identity, affected by the modern IT solutions. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights.uri | | |
dc.subject | nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne | pl_PL |
dc.subject | proces kształcenia | pl_PL |
dc.subject | rola nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | dzieci online | pl_PL |
dc.subject | interaktywne narzędzia edukacji | pl_PL |
dc.subject | modern IT solutions | en_EN |
dc.subject | education | en_EN |
dc.subject | teacher’s role | en_EN |
dc.subject | online kids | en_EN |
dc.subject | interactive teaching tools | en_EN |
dc.title | „Technologiczny człowiek” - refleksje pedagogiczne | pl_PL |
dc.title.alternative | Technological man - pedagogical reflections | en_EN |
dc.type | Book chapter | pl_PL |