Szkolny system wspierania uczniów zdolnych
Author:
Rybska-Klapa, Jolanta
Bem-Bełzowska, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [110]-134.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wybitne zdolnościuczeń wybitnie zdolny
identyfikacja uczniów wybitnie zdolnych
kształcenie uczniów zdolnych
szkolny system wspierania uczniów zdolnych
syndrom nieadekwatnych osiągnięć
above-average ability
gifted children
identification of gifted students
teaching gifted students
educational system to support gifted students
syndrome of inadequate school achievement
Date: 2012
Metadata
Show full item recordAbstract
Opracowanie analizuje działalność podejmowaną w szkole na rzecz uczniów
wybitnie zdolnych. Zawiera krótki opis wybranych teorii wyjaśniających
istotę i uwarunkowania wybitnych zdolności i ich zróżnicowany charakter.
W części empirycznej dokonano opisu wiedzy nauczycieli dotyczącej wybitnych
zdolności, sposobów ich identyfikowania oraz działań podejmowanych
na rzecz uczniów ponadprzeciętnie zdolnych, prezentujących adekwatny i nieadekwatny
do swoich możliwości poziom osiągnięć szkolnych. The study presents an analysis of school activities addressed at gifted students.
Some theories defining the essence and conditions of above-average
ability are discussed. They emphasize the complex and diverse nature of this
peculiar phenomenon. These theories form the basis for the description of
gifted pupils and the adequate teaching strategies. The empirical part concerns
the knowledge of teachers in the area of above-average ability, the
methods of recognizing such abilities, and the actions directed at gifted students
presenting educational achievement adequate or inadequate to their
level of ability.