dc.contributor.author | Ryk, Andrzej | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T08:36:52Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T08:36:52Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 8-16 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1683 | |
dc.description.abstract | Artykuł odwołuje się do starożytnej zasady horror vacui, która oznaczała dosłownie
‘lęk przed próżnią’ a w szerszym kontekście ‘lęk przed tym, co nieznane’. Autor wykorzystuje
tę zasadę do próby opisu dynamicznych zmian zachodzących w świecie paradygmatów,
pytając m.in. o możliwość wzajemnego komunikowania się paradygmatów
– przekłady międzyparadygmatyczne. Stawia tezę o istnieniu peryferii paradygmatów,
które są kanałami komunikacyjnymi między poszczególnymi paradygmatami. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article refers to the ancient principle of horror vacui, which literally means ‘fear
of empty space’, and in a broader sense – ‘fear of the unknown’. The author employs
this principle to describe changes taking place in the realm of paradigms, pondering
e.g. over the possibility of mutual communication between paradigms: inter-paradigm
translations. He argues that there exist peripheries of paradigms that act as communication
channels between particular paradigms. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | zasada horror vacui | pl_PL |
dc.subject | paradygmat | pl_PL |
dc.subject | peryferie paradygmatów | pl_PL |
dc.subject | horror vacui | en_EN |
dc.subject | principle | en_EN |
dc.subject | paradigm | en_EN |
dc.subject | paradigm peripheries | en_EN |
dc.title | Paradygmatyczne horror vacui w pedagogice | pl_PL |
dc.title.alternative | The paradigmatic horror vacui in pedagogy | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |