• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Paradygmatyczne horror vacui w pedagogice

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
01--Paradygmatyczne-horror-vacui-w-pedagogice--Ryk.pdf (286.1KB)
Autor:
Ryk, Andrzej
Źródło: Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 8-16
Język: pl
Słowa kluczowe:
zasada horror vacui
paradygmat
peryferie paradygmatów
horror vacui
principle
paradigm
paradigm peripheries
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł odwołuje się do starożytnej zasady horror vacui, która oznaczała dosłownie ‘lęk przed próżnią’ a w szerszym kontekście ‘lęk przed tym, co nieznane’. Autor wykorzystuje tę zasadę do próby opisu dynamicznych zmian zachodzących w świecie paradygmatów, pytając m.in. o możliwość wzajemnego komunikowania się paradygmatów – przekłady międzyparadygmatyczne. Stawia tezę o istnieniu peryferii paradygmatów, które są kanałami komunikacyjnymi między poszczególnymi paradygmatami.
 
The article refers to the ancient principle of horror vacui, which literally means ‘fear of empty space’, and in a broader sense – ‘fear of the unknown’. The author employs this principle to describe changes taking place in the realm of paradigms, pondering e.g. over the possibility of mutual communication between paradigms: inter-paradigm translations. He argues that there exist peripheries of paradigms that act as communication channels between particular paradigms.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1683
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image