• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Paradygmatyczne horror vacui w pedagogice

Thumbnail
View/Open
01--Paradygmatyczne-horror-vacui-w-pedagogice--Ryk.pdf (286.1Kb)
Author:
Ryk, Andrzej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 8-16
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
zasada horror vacui
paradygmat
peryferie paradygmatów
horror vacui
principle
paradigm
paradigm peripheries
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł odwołuje się do starożytnej zasady horror vacui, która oznaczała dosłownie ‘lęk przed próżnią’ a w szerszym kontekście ‘lęk przed tym, co nieznane’. Autor wykorzystuje tę zasadę do próby opisu dynamicznych zmian zachodzących w świecie paradygmatów, pytając m.in. o możliwość wzajemnego komunikowania się paradygmatów – przekłady międzyparadygmatyczne. Stawia tezę o istnieniu peryferii paradygmatów, które są kanałami komunikacyjnymi między poszczególnymi paradygmatami.
 
The article refers to the ancient principle of horror vacui, which literally means ‘fear of empty space’, and in a broader sense – ‘fear of the unknown’. The author employs this principle to describe changes taking place in the realm of paradigms, pondering e.g. over the possibility of mutual communication between paradigms: inter-paradigm translations. He argues that there exist peripheries of paradigms that act as communication channels between particular paradigms.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1683
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image