• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wybrane aspekty edukacji dla zrównoważonego rozwoju w Polsce na tle niemieckiego kontekstu : niemiecki krajobraz edukacyjny w zapewnianiu jakości edukacji dla zrównoważonego rozwoju (EZR)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
03--Wybrane-aspekty-edukacji--Kedzierska--De-Haan--Kolleck--Fischbach.pdf (839.2KB)
Autor:
Kędzierska, Agnieszka
de Haan, Gerhard
Kolleck, Nina
Fischbach, Robert
Źródło: Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 27-61
Język: pl
Słowa kluczowe:
krajobraz edukacyjny
biografia edukacyjna
edukacja dla zrównoważonego rozwoju
social network analysis (SNA)
kompetencje kluczowe w edukacji dla zrównoważonego rozwoju
educational landscape
educational biography
education for sustainable development
social network analysis (SNA)
key competence in education for sustainable development
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Warunkiem realizacji założeń zrównoważonego rozwoju jest odpowiednia edukacja, która kształtując kompetencje kluczowe oraz przygotowując absolwentów do aktywnego wkroczenia na rynek pracy, jest najlepszym sposobem formowania właściwych postaw obywateli już od najmłodszych lat ich życia. Od momentu ustanowienia przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) Dekady na rzecz Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju coraz więcej organizacji zwraca się w kierunku aktywności podnoszących świadomość w zakresie kluczowych środowiskowych, ekonomicznych i społecznych aspektów zrównoważonej przyszłości oraz kształtowania właściwych postaw społecznych. Newralgiczna spośród tych działań jest współpraca pomiędzy wszystkimi aktorami procesu edukacji dążąca do stwarzania możliwości budowania takiej biografii edukacyjnej przyszłych absolwentów, która poprzez gruntowną wiedzę, odpowiednie kompetencje i doświadczenie zawodowe, przygotuje ich do aktywnego i odpowiedzialnego wejścia na rynek pracy. Naszym celem było przybliżenie najważniejszych założeń edukacji dla zrównoważonego rozwoju i pokazanie stopnia ich implementacji w Polsce oraz na podstawie wyników projektu QuasiBNE (implementowanego przez Instytut Futur na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie), zwrócenie uwagi na znaczenie kształtowania i promowania lokalnych i regionalnych krajobrazów edukacyjnych w kontekście wyzwań, jakie stawia zarządzanie sieciami kontaktów oraz komunikacja pomiędzy poszczególnymi aktorami.
 
The condition for achieving the objectives of sustainable development is an appropriate education which, shaping key competences and preparing graduates to actively enter into the labor market, is the best way of forming proper attitudes of citizens from the earliest years of their life. From the moment when the United Nations (UN) established the Decade of Education for Sustainable Development, more and more organizations are turning to awareness-raising activities on key (environmental, economic and social) aspects of a sustainable future and the development of appropriate social attitudes. Among these activities, the most important is cooperation between all the actors of the educational process aiming to create opportunities to build such educational biography of the future graduates, which, through a thorough knowledge, relevant qualifications and professional experience, prepare them for active and responsible labor market entry. Our goal was to present the most important objectives of education for sustainable development, the degree of their implementation in Poland and, based on the preliminary results of the project QuasiBNE (implemented by the Institute Futur at Freie Universität Berlin), to draw attention to the importance of developing and promoting local and regional educational landscapes in the context of challenges imposed by managing contact networks and communication between the different actors.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1685
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image