• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psychoedukacja jako forma promocji zdrowia

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
05--Psychoedukacja-jako-forma-promocji-zdrowia--Wrona-Polanska.pdf (314.3KB)
Autor:
Wrona-Polańska, Helena
Źródło: Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 78-88
Język: pl
Słowa kluczowe:
promocja zdrowia
psychoedukacja
health promotion
psychoeducation
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem niniejszego doniesienia jest ukazanie psychoedukacji jako formy promocji zdrowia poprzez upowszechnienie wiedzy psychologicznej dla zwiększenia świadomości w zakresie: czynników sprzyjających i zagrażających zdrowiu oraz kształtowania prozdrowotnego stylu życia. Psychoedukacja zależy od podejścia do zdrowia jako stanu, dyspozycji-zasobu czy procesu. Podstawą psychoedukacji w niniejszym opracowaniu jest Funkcjonalny Model Zdrowia (FMZ) Heleny Wrony-Polańskiej, w którym zdrowie jest funkcją twórczego radzenia sobie ze stresem zależnego od posiadanych zasobów podmiotowych. W oparciu o Funkcjonalny Model Zdrowia można formułować zadania do psychoprofilaktyki i promocji zdrowia dla wychowawców, nauczycieli i edukatorów zdrowia, które zmierza do uczenia skutecznych strategii radzenia sobie ze stresem i wzmacnia zasobów podmiotowych.
 
The aim of this paper is to present psychoeducation as a form of health promotion through the dissemination of the knowledge of psychology in order to increase general awareness of the factors which promote and compromise health and a healthy lifestyle. Psychoeducation depends on the approach towards health as a condition, a disposition-resource, or a process. In this work, the basis of psychoeducation is the Functional Health Model developed by Helena Wrona-Polańska, according to which health is a function of creative stress management dependent on one’s subjective resources. Based on the Functional Health Model it is possible to formulate tasks related to prevention in psychology and heath promotion for teachers and health educators, the purpose of which is to develop effective methods of stress management and subjective resources reinforcement.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1687
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image