• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Debata Edukacyjna
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wiedza i umiejętności początkującego nauczyciela w świetle poglądów Lindy Darling-Hammond

Thumbnail
View/Open
06--Wiedza-i-umiejetnosci-poczatkujacego-nauczyciela--Kawecki.pdf (86.94Kb)
Author:
Kawecki, Ireneusz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Debata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 89-96
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
kompetencje nauczyciela
kształcenie nauczycieli
teacher’s competences
beginning teacher
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
W artykule prezentowana jest ewolucja myślenia o nauczycielu i jego kwalifikacjach. Odwołując się do raportu Flexnera dotyczącego kształcenia lekarzy w początkach XX wieku wskazywano na zróżnicowanie przygotowania nauczycieli, tak w perspektywie czasowej, jak i programowej. Jednocześnie badania prowadzone w dziedzinie kształcenia szkolnego przyjmowano jako wytyczne do zmian w procesie kształcenia nauczycieli. Stąd odwołanie do prac L. Shulmana, czy L. Darling-Hammond, w których mocny nacisk położono na wiedzę nauczyciela.
 
The article presents the evolution of thinking about teachers and their qualifications. Referring to the Flexner Report on the education of doctors in the early 20th century, it focuses on differences in terms of teacher training, both in temporal and curricular perspectives. At the same time the studies conducted in the area of school education act as guidelines for changes implemented in the process of training teachers. Hence the reference to works by L. Shulman or L. Darling – Hammond, focused on the issue of teachers’ knowledge.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1688
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image