Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKawecki, Ireneuszpl_PL
dc.date.accessioned2017-05-17T12:39:09Z
dc.date.available2017-05-17T12:39:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDebata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 89-96pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1688
dc.description.abstractW artykule prezentowana jest ewolucja myślenia o nauczycielu i jego kwalifikacjach. Odwołując się do raportu Flexnera dotyczącego kształcenia lekarzy w początkach XX wieku wskazywano na zróżnicowanie przygotowania nauczycieli, tak w perspektywie czasowej, jak i programowej. Jednocześnie badania prowadzone w dziedzinie kształcenia szkolnego przyjmowano jako wytyczne do zmian w procesie kształcenia nauczycieli. Stąd odwołanie do prac L. Shulmana, czy L. Darling-Hammond, w których mocny nacisk położono na wiedzę nauczyciela.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the evolution of thinking about teachers and their qualifications. Referring to the Flexner Report on the education of doctors in the early 20th century, it focuses on differences in terms of teacher training, both in temporal and curricular perspectives. At the same time the studies conducted in the area of school education act as guidelines for changes implemented in the process of training teachers. Hence the reference to works by L. Shulman or L. Darling – Hammond, focused on the issue of teachers’ knowledge.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkompetencje nauczycielapl_PL
dc.subjectkształcenie nauczycielipl_PL
dc.subjectteacher’s competencesen_EN
dc.subjectbeginning teacheren_EN
dc.titleWiedza i umiejętności początkującego nauczyciela w świetle poglądów Lindy Darling-Hammondpl_PL
dc.title.alternativeKnowledge and skills of beginning teachers in the light of Linda Darling – Hammond’s viewsen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord