Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym
View/ Open
Author:
Kraszewski, Krzysztof
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-7271-123-2
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2001
Metadata
Show full item recordAbstract
Od wielu lat przedmiotem zainteresowań badawczych
Autora jest edukacja ogólnotechniczna uczniów klas I-III
szkoły podstawowej. W niniejszej rozprawie, na podstawie
swych bogatych doświadczeń, podjął próbę opracowania
teoretycznych podstaw modelu wczesnoszkolnej edukacji
ogólnotechnicznej w szerokim, personalistycznym rozumieniu,
opierając się na założeniu, że technika nie
jest celem samym w sobie, lecz stanowi środek do
poznawania świata i doskonalenia życia człowieka. We
współczesnych czasach wszechobecnej, wysoko rozwiniętej
techniki konieczne jest przygotowanie młodego
człowieka do umiejętnego korzystania z jej dobrodziejstw
i unikania tkwiących w niej niebezpieczeństw. Jest to
jakościowa zmiana w postrzeganiu roli wychowania
technicznego, które do tej pory sprowadzano do prostych
działań o charakterze utylitarnym, głównie wytwórczym.
Mamy nadzieję, że praca ta zainteresuje teoretyków
i praktyków oraz przyczyni się do nowoczesnego ujęcia
tej dziedziny edukacji w reformowanej szkole.