• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Językowy obraz świata wartości w wypowiedziach uczniów kończących szkołę podstawową

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 296 (9.044MB)
Autor:
Jedliński, Ryszard
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 83-7271-046-5
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Data: 2000
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W prezentowanej publikacji podejmuję empiryczną próbę rozwiązania problemu podmiotowej rekonstrukcji językowego obrazu świata wartości młodzieży, w większości piętnastolatków, mających za sobą ośmioletni okres edukacji szkolnej. Kilka przyczyn złożyło się na uwzględnienie przywołanej problematyki. Przede wszystkim trzeba wskazać na fakt, iż zagadnienia aksjologiczne wysunęły się w ostatnich latach na pierwszy plan w wielu dyscyplinach humanistycznych, również w dydaktyce literatury i języka polskiego, wiążącej ową problematykę z kwestią podmiotowego kształcenia, a więc takiego strukturowania procesów edukacyjnych, w których uwzględnia się opinię ucznia i motywuje go do poznawania i przeżywania świata wartości, wpisanego w utwory literackie i różne teksty kultury oraz zawartego w języku i wyrażanego za jego pośrednictwem. Szkoła, która stara się generować pożądane społecznie zachowania, jest pozbawiona opartych na naukowych podstawach informacji o wartościach najbardziej cenionych przez uczniów. Jakże więc może tworzyć mocne fundamenty emocjonalnego zakorzenienia swoich podopiecznych w świecie wartości szczególnie pożądanych z humanistycznego punktu widzenia. Chcąc przynajmniej częściowo wypełnić tę lukę informacyjną, przeprowadziłem szeroko zakrojone, zróżnicowane środowiskowo badania empiryczne, dotyczące m.in. preferencji wyborów wartości przez współczesną generację piętnastolatków.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1724
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WH)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image