• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

(Auto)biograficzne narracje transmedialne twórców rockowych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (3.860MB)
Autor:
Kosek, Jakub
Promotor:
Ogonowska, Agnieszka
Język: pl
Słowa kluczowe:
kultura rocka
narracje autobiograficzne
literatura popularna
studia kulturowe
transmedialność
rock culture
autobiographical narratives
popular literature
cultural studies
transmediality
Data: 2017-06-29
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Instytut Filologii Polskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Agnieszki Ogonowskiej.
Streszczenie
Rozprawa doktorska oscyluje wokół zagadnienia (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych. Niniejsza praca składa się z wprowadzenia, trzech rozdziałów i podsumowania. Pierwszy rozdział zatytułowany „O (auto)biograficznych narracjach transmedialnych na przykładzie twórców anglosaskich” koncentruje się na analizie publikacji o charakterze autobiograficznym prekursorów muzyki heavymetalowej. Analizie zostały poddane następujące teksty artystów rockowych: Ja, Ozzy autorstwa Johna Ozzy’ego Osbourne’a i Chrisa Ayresa, Biała Gorączka Iana Lemmy’ego Kilmistera i Janis Garzy oraz Iron Man: Moja podróż przez niebo i piekło z Black Sabbath Tony’ego Iommiego i TJ Lammersa. Szczególną uwagę poświęcono w tej części zagadnieniu paratekstów (m.in. dedykacjom, wstępom, tytułom, fotografiom). W rozdziale drugim rozprawy zatytułowanym „W kręgu tekstów interlokucyjnych polskich muzyków rockowych” omówiono kwestie związane z „pamiętnikami mówionymi” współtworzonymi przez rodzimych artystów (Marka Piekarczyka, Adama Nergala Darskiego) oraz dziennikarzy muzycznych (Leszka Gnoińskiego, Krzysztofa Azarewicza, Piotra Weltrowskiego). W tym miejscu podjęto także refleksję nad tekstami interlokucyjnymi w kontekście wybranych aspektów pamięci autobiograficznej. W rozdziale trzecim pracy analizie poddano wybrane teksty kultury (okładki albumów, wideoklipy, teksty piosenek). Zwrócono również uwagę na rolę rockowych filmów dokumentalnych (m.in. God Bless Ozzy Osbourne, Lemmy: The Movie) w procesie autokreacji wizerunku artystów.
 
This doctoral thesis is focused around the issue of (auto)biographical transmedia narratives of rock musicians. This dissertation consists of introduction, three chapters and conclusion. First chapter, entitled “About (auto) biographical transmedia narratives based on Anglo-Saxon musicians” is focused on the analysis of autobiographical books of heavy metal music precursors. Texts of rock musicians books: I am Ozzy written by John Ozzy Osbourne & Chris Ayres, White Line Fever written by Ian Lemmy Kilmister & Janis Garza, and Iron Man: My Journey Through Heaven and Hell with Black Sabbath written by Tony Iommi & TJ Lammers, were analyzed in this chapter. In this section special attention was paid to paratexts (dedications, introductions, titles, pictures). Second part of dissertation, entitled “In the circle of table-talks of Polish rock musicians” is focused on the analysis of autobiographical texts written by polish rock artists (Marek Piekarczyk, Adam Nergal Darski) and music journalists (Leszek Gnoiński, Krzysztof Azarewicz, Piotr Weltrowski). This chapter was also touched upon the reflection on the musicians “table-talk” in the context of some aspects of autobiographical memory. Selected cultural texts (album covers, music videos, song lyrics) were analyzed in third chapter. Attention was also paid on the role of rock documentaries (God Bless Ozzy Osbourne, Lemmy: The Movie) in the process of creating the image of artists.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1778
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image