• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Les théories littéraires d’origine structuraliste et les méthodes créatives de l’enseignement de la littérature en France (1970 -1994)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (6.790MB)
Autor:
Kwaśna, Teresa
Promotor:
Uryga, Zenon
Język: fr
Słowa kluczowe:
dydaktyka literatury
strukturalizm a dydaktyka
metody kreatywne we Francji
kreatywna lektura tekstu
literature teaching methods
structural theory and didactic
creative methods in France
creative reading of the text
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Neofilologii. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Zenona Urygi. Obszerne streszczenie rozprawy doktorskiej w języku polskim na stronach 201-215.
Streszczenie
Praca analizuje stan metodyki literatury we Francji w latach 1970-94 ze szczególnym uwzględnieniem wpływu teorii semiotyczno-strukturalnych na dydaktykę literacką. Głównym celem pracy jest zbadanie tzw. kreatywnych metod nauczania literatury polegających na wykorzystaniu twórczej aktywności uczniów. Ruch dydaktyki kreatywnej, zapoczątkowany przez Celestyna Freineta na początku XX wieku rozwija się, szczególnie we Francji, do dziś a jego głównymi reprezentantami są: Claudette Oriol-Boyer, Anne Roche, André i Roger Petitjean. Współczesne propozycje metod twórczych opierają się zarówno na badaniach z dziedziny teorii literatury jak i językoznawstwa co pozwala na szczególnie wnikliwą analizę tekstu literackiego, a co za tym idzie, jego twórczą lekturę.
 
The work analyses the condition of the French way of teaching literature in the years 1970-94 with a special regards to the influence of structural theory on the teaching methods. The main purpose of the work is to analyse so called "creative teaching methods of literature" witch is based on using student's creative activity. The creative didactics movement, initiated by Celestin Freinet in the beginning of the 20th century has been developing and it's main representatives in France are: Claudette Oriol-Boyer, Anne Roche, André and Roger Petitjean. Current sugestions of creative methods are based both on the reserches on the theory of literature and linguistics. This helps in a very deep analysis and creative reading of poetic text.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1779
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image