• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Syntactic and semantic properties of the -ing formations in English of the type: My writing the article seriously affected the amount of time I spent with Olivia

Thumbnail
View/Open
syntactic_and_semantic_propertie_wyrwa_anna_000605.pdf (478.3Kb)
Author:
Wyrwa, Anna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Papers on language, culture and literature. 2 / ed. by Alicja Witalisz. Prace Naukowo-Dydaktyczne Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie. Z. 19 (2005), s. [151]- 161.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
-ing formations
gerunds
nominalisation
Date: 2005
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of this article is to present a classification and a comparative analysis of the -ing formations in English making a clear distinction between their verbal and nominal properties. This, I hope, should be of some help in the process of teaching these forms to speakers of languages other than English.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1811
Collections
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image