• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Badania nad słownictwem obcym w podręcznikach i lekturach klas początkowych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (12.71MB)
Autor:
Kubik, Alicja
Promotor:
Kida, Jan
Język: pl
Słowa kluczowe:
językoznawstwo
wyrazy obce
podręczniki
dydaktyka
linguistics
foreign words
textbooks
didactics
Data: 1998
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Polskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jana Kidy.
Streszczenie
Rozprawa przedstawia wyniki badań prowadzonych nad słownictwem etymologicznie obcym w podręcznikach i lekturach dla klas I-IV szkoły podstawowej. Zastosowano tutaj metodę statystyki lingwistycznej, by przy jej pomocy stwierdzić stan ilościowy leksyki zapożyczonej, sklasyfikowanej według źródła pochodzenia. Drugim założeniem dysertacji było zbadanie stopnia zrozumienia i opanowania tejże leksyki przez uczniów klasy III, IV i V (analiza testów słownikowych i wypracowań uczniowskich). Praca zawiera także rozdział o charakterze metodycznym, w którym zawarte są propozycje różnorodnych ćwiczeń z zastosowaniem wyrazów obcych.
 
The dissertation shows the results of researches which were carried out on etymologically foreign vocabulary in textbooks and suggested readings for classes 1 to 4 in primary school. The method of linguistic statistics was applied here, to assess the quantity of the lexis borrowed and classify it according to its source of orgin. The next assumption of this dissertation was to do the research into the extent of understanding and mastering this lexis by pupil from classes: 3, 4 and 5 (the analysis of vocabulary tests and pupils essays). The dissertation also includes one chapter of methodological character in which there are suggestions of varied exercises with use foreign words.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1837
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image