• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Badania nad słownictwem obcym w podręcznikach i lekturach klas początkowych

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (12.71Mb)
Author:
Kubik, Alicja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Kida, Jan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
językoznawstwo
wyrazy obce
podręczniki
dydaktyka
linguistics
foreign words
textbooks
didactics
Date: 1998
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Polskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jana Kidy.
Abstract
Rozprawa przedstawia wyniki badań prowadzonych nad słownictwem etymologicznie obcym w podręcznikach i lekturach dla klas I-IV szkoły podstawowej. Zastosowano tutaj metodę statystyki lingwistycznej, by przy jej pomocy stwierdzić stan ilościowy leksyki zapożyczonej, sklasyfikowanej według źródła pochodzenia. Drugim założeniem dysertacji było zbadanie stopnia zrozumienia i opanowania tejże leksyki przez uczniów klasy III, IV i V (analiza testów słownikowych i wypracowań uczniowskich). Praca zawiera także rozdział o charakterze metodycznym, w którym zawarte są propozycje różnorodnych ćwiczeń z zastosowaniem wyrazów obcych.
 
The dissertation shows the results of researches which were carried out on etymologically foreign vocabulary in textbooks and suggested readings for classes 1 to 4 in primary school. The method of linguistic statistics was applied here, to assess the quantity of the lexis borrowed and classify it according to its source of orgin. The next assumption of this dissertation was to do the research into the extent of understanding and mastering this lexis by pupil from classes: 3, 4 and 5 (the analysis of vocabulary tests and pupils essays). The dissertation also includes one chapter of methodological character in which there are suggestions of varied exercises with use foreign words.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1837
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image