• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aspect-temporal forms of russian verbs and their english equivalents : linguistic theory and didactic practice

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (6.992MB)
Autor:
Bernecka-Urban, Katarzyna
Promotor:
Jochym-Kuszlik, Ludwika
Język: en
Słowa kluczowe:
aspekt
rodzaj czynności
czas realny
czas gramatyczny
algorytm
metoda kognitywna
ćwiczenia translacyjne
nauczanie gramatyki
Data: 1995
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Rosyjskiej. Praca doktorska - promotor: prof. dr hab. Ludwika Jochym-Kuszlik. Pełne streszczenie pracy w języku polskim na stronach 220-250.
Streszczenie
Rozprawa miała dwojaki. cel: teoretyczny i glottodydaktyczny (metodyka nauczania form czasownika rosyjskiego studentów anglojęzycznych). Zawarty w pracy obszerny przegląd literatury teoretycznej dotyczącej kategorii aspektu i czasu w języku rosyjskim i angielskim pozwolił na analizę konfrontatywną użycia form aspektowo-temporalnych w zdaniach rosyjskich w ich odpowiednikach angielskich. Uświadamianie tej ekwiwalencji, podobieństw semantycznych i różnic formalnych w tworzeniu i użyciu form czasownikowych pozwoliło na realizację celu glottodydaktycznego, a mianowicie zaproponowanie: 1. tablic porównawczych czasów gramatycznych angielskich i rosyjskich, 2. algorytmów sterujących procesami wyboru niedokonanych i dokonanych form czasownika rosyjskiego, 3. konfrontatywne zestawienie użyć angielskich rosyjskich czasów gramatycznych w zdaniach, 4. zestawu przykładowych ćwiczeń gramatycznych. Osiągnięte wyniki analiz teoretycznych i badań empirycznych przeprowadzonych wśród studentów kolegium amerykańskiego będą wykorzystane do przygotowania materiałów dydaktycznych do nauczania czasownika rosyjskiego w audytorium anglojęzycznym.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1854
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image