Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem zdolnym na lekcjach z podstaw przedsiębiorczości i zajęciach dodatkowych dotyczących poradnictwa zawodowego
Autor:
Różańska, Maria
Wydawca:
Wydawnictwo "MiWa", Kraków
Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Źródło: Przedsiębiorczość a współczesne wyzwania cywilizacyjne / pod red. Zbigniewa Zioło, Tomasza Rachwała. - Kraków, 2005. - s. [287]-291 (Przedsiębiorczość - Edukacja ; nr 1/2005).
Język: pl
Słowa kluczowe:
pracauczeń zdolny
poradnictwo zawodowe
edukacja
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Rosnące zapotrzebowanie gospodarki narodowej, nauki i kultury na wysoko kwalifikowane kadry oraz towarzyszące temu upowszechnianie oświaty sprawiają, że problem indywidualizacji kształcenia zyskuje szczególną rangę społeczną. U podstaw właściwego działania pedagogicznego, mającego za zadanie spełnianie nadziei pokładanych w zindywidualizowanym kształceniu młodzieży, leży umiejętność rozpoznawania przez nauczyciela intelektualnych możliwości uczniów i stosowanie takich sposobów dydaktycznych, które powodowałyby optymalny rozwój ucznia, a szczególnie zdolnego.