Przedsiębiorczość - Edukacja ; Nr 1/2005
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Możliwość wykorzystania komputera na zajęciach podstaw przedsiębiorczości na przykładzie lekcji nt. podatków pośrednich (scenariusz lekcji)
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Podatki pośrednie. -
Scenariusz lekcji „Ochrona konsumenta”
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Ochrona konsumenta – temat realizowany w pracowni informatycznej. -
Refleksje na temat udziału i koordynacji akcji „Dzień Przedsiębiorczości”
(Wydawnictwo "MiWa", Kraków, KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)„Dzień Przedsiębiorczości” to akcja, która dawała szansę na lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy i karierę zawodową. Dawała również szansę na wykorzystanie w praktyce wiedzy zdobytej w szkole, wykonywanie ... -
Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem zdolnym na lekcjach z podstaw przedsiębiorczości i zajęciach dodatkowych dotyczących poradnictwa zawodowego
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Rosnące zapotrzebowanie gospodarki narodowej, nauki i kultury na wysoko kwalifikowane kadry oraz towarzyszące temu upowszechnianie oświaty sprawiają, że problem indywidualizacji kształcenia zyskuje szczególną rangę społeczną. ... -
Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Zreformowana szkoła winna przygotowywać uczniów do podejmowania trudnych decyzji związanych z planowaniem przyszłej kariery i rozwoju zawodowego oraz do radzenia sobie w zmieniającej się rzeczywistości. Jednym z przedmiotów ... -
Propozycja zajęć warsztatowych dla nauczycieli przy opracowaniu wizji szkoły z wykorzystaniem opinii uczniów
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Aktualnym i koniecznym tematem współczesnych przemian zachodzących w oświacie jest odpowiedź na pytanie jakie zmiany muszą wystąpić w każdej szkole, by dostosować placówkę do wymagań otoczenia. Nie jest możliwe udzielenie ... -
Czy jest miejsce dla doradcy zawodowego i SZOKu w ponadgimnazjalnych szkołach ogólnokształcących?
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Na zajęciach z podstaw przedsiębiorczości z uczniami starszych klas liceum ogólnokształcącego słyszałem pytania: jaki powinienem wybrać zawód, by mieć szansę zdobycia dobrze płatnej pracy, gdzie się uczyć- czy iść na studia, ... -
Technologia informacyjna a przedsiębiorczość w szkole ponadgimnazjalnej
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Rozwój społeczeństwa informacyjnego, rozwój cywilizacji naukowej i technicznej oraz globalizacja gospodarki – to trzy podstawowe czynniki zmian, mające wpływ na rozwój przedsiębiorstw i na system edukacji. Wszystkie ... -
Przedsiębiorczość jako przedmiot matury 2008
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Postęp cywilizacyjno-technologiczny oraz transformacja polityczno-gospodarcza są sumą zmian i przeobrażeń systemu gospodarczego, który decyduje ostatecznie o tempie i poziomie rozwoju gospodarczego danego kraju. Dokonujące ... -
Metodyka nauczania podstaw przedsiębiorczości i podstaw ekonomii
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)Istotnym celem nauczania w szkole zawodowej jest rozwój zawodowej kompetencji działania. Szkoły zawodowe wnoszą duży wkład w kwalifikację zawodową. Przyczyniają się w równym stopniu do formowania osobowości, jak do tworzenia ... -
Rodzaje i struktura bezrobocia w Polsce
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Problematyka rynku pracy w edukacji przedsiębiorczości
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Rola kształcenia umiejętności obsługi klienta na lekcjach podstaw przedsiębiorczości
(Wydawnictwo "MiWa", 2005Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Miejsce i rola edukacji europejskiej w nauczaniu podstaw przedsiębiorczości w kontekście współczesnych wyzwań cywilizacyjnych
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
O niektórych kryteriach doboru treści nauczania do podstawy programowej i programu nauczania z podstaw przedsiębiorczości
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Ranga przedmiotu podstawy przedsiębiorczości w edukacji szkolnej
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Przedmiot podstawy przedsiębiorczości w opinii uczniów i rodziców na przykładzie wybranych krakowskich szkół
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu podstawy przedsiębiorczości
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Nauczanie podstaw przedsiębiorczości w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005) -
Rola praktyk z przedsiębiorczości w kształceniu studentów geografii na specjalności „przedsiębiorczość z gospodarką przestrzenną”
(Wydawnictwo "MiWa", KrakówZakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2005)