• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uczeń w roli publicysty : przygotowanie piętnastolatków do życia społecznego w kształceniu polonistycznym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 453 (8.258MB)
Autor:
Łazarska, Danuta
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 83-7271-403-7
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy dotyczy rozważań na temat celów edukacji polonistycznej prowadzonych na podstawie literatury przedmiotu od lat 20. ubiegłego stulecia do współczesności. Znajdują się tu informacje o ponadczasowej idei rozwijania osobowości młodego człowieka, potrzebie wychowania społecznego, moralnego czy obywatelskiego, a także o konieczności kształcenia kompetencji językowych ucznia w różnych typach sytuacji komunikacyjnych. Troska o wszechstronny rozwój młodego pokolenia jest najważniejszym obowiązkiem szkoły. Dlatego rozdział drugi zawiera refleksje na temat jej roli w przygotowaniu nastolatków do uczestnictwa w życiu i szeroko pojętej kulturze. Podstawę stanowi tu przede wszystkim przegląd wybranych programów nauczania języka polskiego i podręczników szkolnych. Rozdział trzeci przynosi rozpoznanie publicystycznych zainteresowań badanej młodzieży, nauczycielskiej wiedzy na temat ich rozwoju, a także barier i motywacji wypowiadania się uczniów w tym zakresie. Informacje dotyczące kompetencji piętnastolatków w redagowaniu tekstów publicystycznych oraz sposób, w jaki przekładali oni swoje społeczne zaangażowanie na tworzone gatunki dziennikarskie, zamieszczone zostały w rozdziale czwartym. Całość książki zamykają konkluzje dydaktyczne o charakterze syntetyzującym.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1871
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WH)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image